Škoda 100 a 110

Škoda 100/110 se začala vyrábět v srpnu 1969, kdy byla skoro ohrožena výroba velkým požárem skladu. Náběh výroby to však nezpozdilo. Automobil vycházel z populárního embéčka, s nímž sdílí hlavní panely karoserie. Novinkou je celá přední i zadní část, velké změny postihly podvozkové části, dostala např. kotoučové brzdy na přední nápravě, nová ložiska přední nápravy, dvouokruhový brzdový systém a doznala i rekonstrukci čepů přední nápravy. V interiéru byla zcela nová přístrojová deska včetně ovládacích páček a tlačítek. Nové uspořádání klik dveří, úchyty pro bezpečnostní pásy i pro osoby sedící vzadu.
Do nabídky motorů se dostaly dva čtyřválce. Pro model 100 to byl litrový čtyřválec o výkonu 33,1kW a pro model 110L to byl 1,1litrový motor o
výkonu 39kW. V roce 1970 se zahájila výroba skvělého erka (Škoda 110R), což bylo kupé na bázi sedanu 110L. Bylo opravdu podařené a dostalo přepracovaný motor za modelu 110L, který pak nabízel výkon 45,6kW. Tento motor se začal v roce 1972 montovat i do modelu 110LS.
Výroba:
29.srpna 1973 sjel z výrobní linky už miliontý vůz řady Š1000MB/Š100 a výroba se skončila roku 1975, kdy ji nahradila řada Š105/120.